Berita

September 15, 2021

Cara Mengimbangkan Strategi Dua Pasangan Tangan di Pai Gow

Aiman Abdullah
WriterAiman AbdullahWriter

Menguasai strategi bekerja sangat penting dalam permainan apa pun. Strategi kedua pasangan tangan sangat biasa di kalangan pemain Pai Gow. Dalam tinjauan ini, kami akan menginterogasi kemungkinan cara bagaimana mengimbangkan kekuatan dalam strategi ini.

Cara Mengimbangkan Strategi Dua Pasangan Tangan di Pai Gow

Untuk berjaya dalam Pai Gow Poker, anda perlu mempunyai keupayaan mental untuk mengimbangi kekuatan antara kedua tangan yang ditangani dengan anda. Yang satu ditandakan sebagai tangan yang rendah, sementara yang lain ditandai sebagai tangan yang tinggi. Mencapai keseimbangan adalah mudah bagi sebilangan besar kemungkinan tangan yang dapat anda tangani.

Walau bagaimanapun, mencapai keseimbangan kekuatan ketika bermain dua pasang tangan memberi kesukaran kepada kedua pemula dan pemain berpengalaman. Bahagian di bawah mengandungi analisis keseimbangan daya yang dihasilkan untuk dua pasangan tangan. Di samping itu, terdapat petua untuk membantu anda menjaga keseimbangan dan bermain tangan untuk keuntungan anda. Dengan mengikuti petua, anda boleh memaksimumkan kemenangan di Pai Gow Poker.

Cabaran untuk Pemain dengan Dua Pasangan Tangan

Apabila anda mempunyai dua pasangan tangan, anda harus memutuskan bagaimana anda akan bermain untuk mengekalkan keseimbangan. Salah satu cara untuk melakukannya adalah mengekalkan nilai yang lebih rendah pada pasangan tinggi. Sebagai alternatif, anda boleh menyimpannya dalam pasangan rendah. Apapun cara anda memutuskan untuk bermain, tujuannya adalah untuk mengekalkan keseimbangan kekuatan.

Kemungkinan Kaedah Mengekalkan kuasa

Ikuti senario di mana anda telah menerima kad yang agak tinggi ketika anda perlu meletakkan tangan rendah. Permainan yang wajar di sini adalah untuk memastikan kedua-dua pasangan tetap tinggi. Dengan cara itu, anda mengekalkan keseimbangan kuasa yang memihak kepada anda. Manuver lain yang akan berfungsi dengan sempurna ialah membelah pasangan.

Mengesan permainan anda dengan Sistem Pemarkahan

Banyak pemain mempercayai sistem skor untuk menentukan permainan terbaik di setiap peringkat di Pai Gow. Sebab sistem pemarkahan digunakan hari ini adalah kerana ia berfungsi. Dalam praktiknya, sistem pemarkahan menghendaki anda menambahkan setiap penambahan pada dua pasangan.

Sebagai gambaran, pertimbangkan tahap di mana anda diberi pasangan yang terdiri daripada jack dan lima. Yang mesti anda buat ialah menambah nilai kedua-dua kad tersebut. Dalam kes ini, 11 (untuk Jack) dan 5. Kesimpulannya, kedua memberi anda 16. Mengetahui hal ini, anda akan tahu cara bermain tangan untuk kelebihan anda.

Senario Di Mana Pasangan Harus Tumpah

Pakar mengesyorkan membelah pasangan kapan saja jumlah nilai kad di tangan anda sama dengan 17. Dalam kes sedemikian, pasangan masing-masing cukup kuat untuk menjaga keseimbangan daya

Apabila kad anda mempunyai nilai keseluruhan antara 12 dan 16, keputusan untuk berpisah adalah pilihan. Pengecualian untuk peraturan ini berlaku apabila anda mempunyai kad Ace untuk dimasukkan di tangan rendah. Sekiranya demikian, anda harus memastikan pasangan digabungkan dengan tangan yang tinggi

Pasangan pemisahan juga berlaku jika anda mempunyai kad bernilai 7 hingga 11. Jika anda dapat meletakkan Ace tinggi atau raja tinggi di tempat yang rendah, lebih baik mengelakkan pasangan anda berpisah.

Kadang-kadang, anda mungkin mempunyai kad berjumlah 6 atau lebih rendah. Permainan terbaik di sini adalah berpecah jika anda tidak mempunyai ketinggian Ace, Queen-High, atau King-high untuk meluncur ke bawah

Kata Penutup

Pai Gow Poker adalah permainan menyeronokkan yang seharusnya tidak menakutkan anda. Dengan permainan yang dibincangkan di atas, anda kini boleh duduk di meja dengan pemain lain dan memanfaatkan yang terbaik dari dua pasangan tangan. Perlu diingat bahawa permainan ini mempunyai lebih banyak peraturan yang harus anda ketahui sebelum anda mula bermain.

About the author
Aiman Abdullah
Aiman Abdullah
About

Aiman Abdullah, tokoh terkemuka Malaysia dalam lokalizasi permainan kasino dalam talian, menggabungkan penghargaannya yang mendalam terhadap budaya Melayu dengan pengetahuan permainan yang luas. Gabungan unik ini memastikan setiap permainan yang dia sentuh benar-benar berasa Malaysia.

Send email
More posts by Aiman Abdullah
undefined is not available in your country. Please try:
The House Edge Showdown: Hadapi Pai Gow Poker Vs. Poker Pai Gow Tradisional
2024-04-17

The House Edge Showdown: Hadapi Pai Gow Poker Vs. Poker Pai Gow Tradisional

Berita